Mağaza Tasarımında bir markanın kurumsal kimlik tasarımıyla birleşmesi önemlidir. Mağaza tasarımı, sizin kurumsal kimliğiniz gibi sizi yansıtmalıdır. Hedef kitlenizi çok iyi tanımanız gerekmektedir. Hedef kitlenizin ve sattığınız ürün grubuna göre bir iç mimari tasarım yapılmalıdır.
Ürünlerin sunumu mağazanın alanının büyüklüğü, mağazanın planı etki ettiğinden dolayı, her mağazada yapılan tasarımların bu kriterlere göre değişmektedir. Kurumsal ve şubeli bir marka sabit ürünleri ve moodboard oluştursa bile her mağaza planında tasarımsal farklılıklar görünecektir.
Mağaza vitrin tasarımı doğru kriterlerde olması için, mağazanın konumuna ve alan genişliğine göre tasarlanması önemlidir. Cadde veya AVM mağazası olması vitrinlerin tasarımlarını da etkilemektedir. Her markanın farklı dili ve ürünü vardır. Hiç bir mağaza tasarımı sabit maddelerden oluşamaz. Markanın hedef kitlesine göre vitrini kapalı veya açık kullanabilir.
Pazarlanan ürünler mağaza dışı vitrinde ve mağaza içi vitrinlerde herkesin rahatça görebileceği şekilde sergilenmelidir. Ürünleri sergilerken ürünlerin açıları, vitrin aydınlatması, sektörüne göre oluşturulan kombinler markanıza uygun tasarlanmalıdır. Mağaza tasarımında, her faktör markaya ve ürüne özel olmalıdır.
Mağaza tasarımının iyi olmasını etkileyen bir diğer faktör ise, mağaza aydınlatmasının iyi planlanmış olmasıdır. Mağazanın aldığı doğal ışıklara göre ya da hiç ışık almaması durumlarına göre bir ışıklandırma yapılması gerekmektedir. Yapay ışıkların nerelerde kullanılması gerektiğinin iyi planlaması ürün pazarlaması esnasında önemli bir kriterdir. Ürünlere doğrudan vuran aydınlatmalar, ürünü çok parlatır veya açıdan dolayı oluşan hatalardan dolayı sönük durmasına sebep olabilir.
Aydınlatmalar, mağazanın iç mimarisinde ürünlerin sergilenmesinde ve müşterilerin mağazada iyi vakit geçirmelerinde çok önemli bir yere sahiptir. Ürünleri pazarlamak ile beraber hedef kitleninde keyifli vakit geçirmesi gerekmektedir.
Mağaza tasarımda genel olarak aydınlatmalar vitrin aydınlatması, ambiyans aydınlatması, bölgesel aydınlatmalar ve ürün aydınlatmaları gibi alanlardan oluşmaktadır. Ambiyans aydınlatmaları, mağaza genel aydınlatılması olayıdır. Bölgesel aydınlatmalar ise soyunma kabinleri, kasa bölümü, müşteri hizmetleri gibi yerleri kapsayan iç mekân aydınlatmalarıdır.
Mağaza tasarımlarında havalandırmanın çok iyi planlanıp, uygulanması gerekmektedir. İç mekânın temiz ve havalandırma sistemlerinin iyi olması, müşterilerin içeride daha uzun süre zaman geçirmelerini de sağlayan önemli bir faktördür. İklimlendirme ve klima sistemi, iç mekâna iyi yerleştirilmeleri gerekmektedir. Yetersiz havalandırmaların kullanılması uzun vadede satışlar üzerinde olumsuz bir etkiye neden olacaktır.
Ödeme bölümü mağazada hedef kitleden kesin dönüş aldığımız yerdir. Mağazayı gezen müşteri, potansiyel bir müşteridir. Potansiyel müşteri ödeme alanında, müşteri olacaktır. Mağaza tasarımı kadar ödeme alanında tasarımı iyi olmalıdır.
Mağaza dekorasyonunda kullanılan tüm dekor malzemelerinin temel amacı uygulama yapılan alanın şık ve estetik bir görünüme kavuşturmaktır. Ticari işletmelerin satış birimi olan mağazalarda bu durum diğer mekânlara nazaran daha fazla öne çıkar. Mağaza dekorunda en küçük ayrıntının bile düşünülmesi ve mağaza konseptine uygun şekilde düzenlenmesi zorunludur. Vitrinden başlayarak mağazanın her bir bölümü farklı ışık sistemleriyle donatılmalı, vitrinde kullanılacak ışık sistemleri mağazanın albenisini artırmalıdır.
Herhangi bir ticari ürünün satış amacıyla sergilendiği alanlarda yapılan dekorasyonun asıl amacı, ürünü öne çıkarmak suretiyle müşterilerin dikkatini çekmektir. Bu sebeple mağazaların dışarıya bakan bölümleri olan vitrinlerin dekorasyonu çok büyük önem taşımaktadır. Vitrin bölümünde en iddialı olunan ürünler yer almalı, cansız mankenler veya mağazanın konseptine uygun dekorasyon ögeleriyle desteklenmelidir.
Mağazalar satılan ürünün özelliğine göre dekore edilir. Örneğin bir oyuncak mağazasında diğer dekoratif ürünler yer alsa da genellikle rengârenk ve masalsı bir atmosfere ihtiyaç duyulur. Duvarlarda çocukların ilgi duyduğu çizgi film ve masal kahramanlarının posterleri, abartılı büyüklükte sevimli hayvan figürleri ve ana renklerin kullanıldığı duvar boyamaları kullanılır. Yetişkinlere hitap eden mağazalarda ise, renkler daha pastel, dekorasyon ürünleri daha estetiğe yöneliktir. Göz alıcı vitrin süslemeleri, büyük boyutlu duvar aynaları, görünümüyle etkileyen granit mermer yer döşemesi ve uygun renklerde yolluklar tam bir bütünlük içerisinde kullanılır.
Mağaza dekorasyonunda amaç satışı yapılan ürünlerin daha estetik bir görünümle sergilenmesidir. Duvarlarda özel ışıklandırmalı estetik raflar oluşturularak cazip ürünler tekli veya çoklu bir şekilde müşteri beğenisine sunulur. Mağaza içindeki sütunlar da görkemli aynalarla dekore edilerek mekânın daha geniş ve ferah bir görünüm kazanmasına katkı sağlar. Mağaza personeli de mağazanın kendine has renk ve dokusuna uyumlu giyinerek mağaza konseptiyle bütünlük oluşturur.
Mağazanız ile alakalı anahtar teslim çözümlerden yarar sağlamak istiyorsanız öncelikli olarak ne tür seçeneklerden fayda sağlamanız gerektiğini bilmelisiniz. Mağazanızı tamamen yeniden tasarlamak istediğinizde ödeyeceğiniz ücretlerle bir kısmını yenilemek istediğinizde ödeyeceğiniz ücretlerin farklı olacağından söz etmek gerekir. Fiyatlar ve çok daha fazlası için bizimle iletişime geçebilirsiniz